Groetjes uit Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Irma Witte - WaarBenJij.nu Groetjes uit Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Irma Witte - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Melbourne!

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

22 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal.

Heb al een tijdje niet geschreven op mn blog, laatste keer zat ik nog heerlijk in de natuur bij de pinguins!
Nu ben ik in Melbourne, terug in de grote stad. Zal beschrijven wat ik afgelopen weken gedaan heb.

Toen ik nog in Nieuw Zeeland was (schreef in Oamaru dacht ik..) ben ik in Blenheim op wijntour geweest, dat was erg leuk en lekker. In het hostel informeerde ik naar de mogelijkheden om de wijngaarden te bezoeken. Ik kon een fiets huren en overal heen fietsen (wat ik niet helemaal voor me zag na een paar glaasjes) of met een busje op tour. Ging dus maar voor optie twee! We hebben 4 wijngaarden bezocht en overal proef je zo'n 6 wijnen (wit, rood, sparkling, desert), dus stel je maar eens voor hoe je je voelt na de laatste proeverij met 4x6= 24, oei! wijntjes achter je kiezen. Was blij dat ik niet terug hoefde te fietsen en had in het hostel een uurtje nodig om bij te komen voor ik over het avondeten na kon gaan denken.

De volgende dag ben ik naar Picton geweest, klein havenplaatsje waar de ferry naar het noorder eiland vertrekt, daar was ik al eerder geweest, heb dus een beetje gerelaxed daar. O.. ja en 's avonds ben ik naar een Zumba les geweest (mis het sporten en je moet toch wat?!), het was erg komisch want ik ben erg slecht in dansen en de rest van de dames leek het vaker te hebben gedaan. Toch voelde ik me 's avonds moe en voldaan (en had ik blaren op mn tenen van het rondjes draaien) en heb ik heerlijk geslapen.

De dagen erna was vooral reizen, eerst met de boot van Picton naar Wellington en de dag erna met het vliegtuig naar Melbourne.

Melbourne was nog wel even een dingetje.. In het weekend was namelijk de formule 1 (wist ik veel!) en het was onmogelijk om een hostel te vinden waar nog plek was. Uiteindelijk belande ik dus in een hotel in de getto van Melbourne, haha.. Maar ik had wel mijn eigen douche, tweepersoonsbed en tv, dus ik zal niet klagen!

Ik heb hier natuurlijk de F1 gekeken, een Fin heeft gewonnen.. Ze reden erg veel rondjes, 1 is gestopt omdat er rook uit z'n auto kwam, na een paar rondjes moesten er al banden vervangen worden. Er ging kortom een wereld voor me open.

Verder heb ik natuurlijk een hoop musea bezocht (nerd die ik ben), heb ik een stadswandeling gedaan met een gids, ben ik bij the great ocean road geweest (schitterend!) en in een IMAX 3d film, wat erg gaaf was hoewel het normaal van mij niet zo nodig 3d hoeft te zijn..

Komende week of weken ga ik weer wwoofen, heb daar erg veel zin in. Weer even een soort van ritme hebben en op 1 plek blijven. Daarna nog wat dingen in Australie bezoeken, moet nog bedenken wat.. En de 23e vlieg ik voor een paar dagen naar Hong Kong! (gevalletje nu we er toch zijn).

De 29e vlieg ik terug naar NL, net op tijd voor de kroning! (wat een toeval, maar eerlijk, ik zou het serieus jammer vinden als ik dat zou missen!).

De tijd vliegt, ga er nog maar even van genieten!

Nog wat fototjes..

Liefs, Irma.

  • 22 Maart 2013 - 09:39

    Luzia:

    Hallo lieve Irma!

    Je weet wel dat je normaal met een wijnproeverij de wijn door je mond laat rollen en daarna uit (mag) spugen hé? Ja, het is zonde ik weet het, maar ik denk dat je de laatste niet meer echt proeft, hahaha...Goed dat er een bus klaar stond....

    En dan: "de F1 was er, wist ik veel"...Geweldig Irma!! Lijkt me echt super om mee te maken! Wanneer jij dat nooit kijkt, dan kan ik me voorstellen dat er een wereld voor je open ging... Ik denk dat je qua geluid dan ook niet wist met wat voor geweld je te maken had?

    En jeetje joh, wat gaat de tijd eigenlijk snel zeg! Nog een goede maand en dan kom je deze kant al weer op... De 29e komt Maurice trouwens ook terug uit Aruba, de 30e 's ochtends om 8.00 uur komt hij aan op Schiphol. Je hebt wel een prachtige reis, herinneringen, mensen die je ontmoet hebt, avonturen en en nou ja, noem maar op, wat je in de pocket kan steken! Dit pakt niemand je meer af deze geweldige ervaring! Nou geniet nog maar lekker, maar dat gaat zo te zien wel lukken!
    Enjoy! X

  • 24 Maart 2013 - 10:20

    Irma:

    Hi Luzia..
    Jaja, dat uitspugen is zo zonde he?! Je moet er alles uithalen als je zo'n tochtje boekt ;)
    En al bijna weer naar huis inderdaad, nog even genieten en wat je zegt is waar. Het reizen is super cool en heb veel geleerd :) Leuk dat je mn blog leest! Knuffels en tot snel, Irma

  • 26 Maart 2013 - 16:53

    Charlotte:

    Lieve Irma,
    Net je laatste verslagen gelezen. hoop dat de wijn erg lekker was, en ja.... uitspugen is wel erg zonde hoor.
    En f1 laat onno het maar niet lezen of horen die gaat uit zijn dak is 't ie wild van. Geniet nog maar lekker die laatste maand en tot gauw ziens. liefs en een dikke kus Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Volg mij in Oz...

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 15919

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 20 September 2013

Oz

Landen bezocht: