Pinguins en Zeehonden - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Irma Witte - WaarBenJij.nu Pinguins en Zeehonden - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Irma Witte - WaarBenJij.nu

Pinguins en Zeehonden

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

09 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hi!

Zag dat ik het laatst had geschreven toen ik in Franz Josef was, dus zal vanaf daar verder gaan.

Vanaf Franz Josef ging ik naar Queenstown, dat was een lange, saaie dag in de bus, maar Queenstown was zeker leuk! Ben de eesrte dag dat ik daar was gaan zwemmen met Bruce (een Amerikaan uit het hostel in Franz Josef), dat was vooral heel koud want het water in het meer was smelwater van de gletsjers :) 's Avonds hebben we aan een quiz meegedaan in de pub en hebben we een pizza gewonnen met dank aan de Engelsman die we in ons team hadden opgenomen.O ja.. en ik sliep daar op de kamer met een goudzoeker.. Hij stonk en was vies, maar wel interessant want ik ken goudzoekers alleen uit cowboyfilms. Ben er nog steeds niet uit of ik nou bang voor hem moest zijn of dat hij best aardig was..

De dag erna ben ik naar Milford sound gegaan, dat was heel mooi! Maar ook heel lang in de bus! Ik was op die tour met twee Nederlandse meiden, Britt en Yvanka, na Milford sound hebben we een beroemde (enorme) burger gegeten en gingen we stappen. Ik wilde om 12 uur terug, want moest de volgende dag om half 8 in de bus zitten. Maar dit is jammerlijk mislukt.. Het was erg gezellig, maar de dag erna erg zwaar.

Ik ging in de bus naar Dunedin, de eerste uren daar heb ik in bed gelegen.. 's Avonds een rondje gelopen en naar de film gegaan. De dag erna naar het museum en the Art Gallery, wat altijd leuk is! (in mijn wereld). Verder ben ik in Dunedin nog in de stijlste straat ter wereld geweest en heb die op en neer gelopen (daar wil je niet wonen!) en ben ik in de chocoladefabriek geweest!

In Dunedin kon je tours naar de pinguins boeken en die wilde ik natuurlijk zien, maar toen kwam ik er achter dat in Oamaru een pinguinkolonie zit en je daar gewoon naartoe kan lopen (hoef je niet op een dure tour), dus dat werd mijn volgende stop. De pinguins waren ontzettend leuk! Ze kwamen rond zonsondergang aan land, vormde groepjes en rende dan zo snel mogelijk naar hun nestjes. Ik heb geen foto's van de pinguins (helaas) want ze schrikken van de flits en ik wilde de arme beestjes geen trauma bezorgen. Maar ik heb ze gezien, daar ging het om ;)
Verder was Oamaru ook leuk! De stad was victoriaans met allemaal gebouwen van kalksteen, galleries, leuke winkeltjes en een soort kunstbeweging die Steampunk heet had daar ook een museum wat ik erg interessant vond.

Na Oamaru ben ik weer een dag in de bus gaan zitten richting Kaikoura, ik heb het midden aan de oostkust hier een beetje overgeslagen want de bussen zaten vol en de hostels ook. Maar.. Kaikoura is helemaal geen vervelende plek om wat langer te blijven! De eerste avond hier heb ik weer aan een quiz meegedaan, je moet toch wat? Ik zat in een team met een Duitse jongen en een Frans meisje, die hier beide werken. We waren jammerlijk slecht, maar het was gezellig en ik heb alle bars in Kaikoura gezien (schrik niet, dat zijn er niet zo veel). Gisteren ben ik wezen wandelen, naar de kolonie zeehonden die hier zit en daarna over de kliffen. Vandaag het oudste huis in Kaikoura bezocht (gebouwd op walvisbotten) en naar een schapenscheershow geweest. Morgen wil ik naar het zeeaquarium en een fiets huren om de omgeving wat meer te verkennen.

En dan.. de trip in Nieuw Zeeland zit er bijna op.. Ik ga nog naar Blenheim en dan terug naar Picton waar ik de boot neem. Ik vlieg de 15e naar Melbourne, terug naar OZ...

Dit is het voor nu wel weer even..
Foto's volgen nog!

  • 11 Maart 2013 - 08:45

    Anneke:

    Hallo grietje,
    Wat een vervelend leven heb je daar toch, nog even volhouden dan mag je weer naar huis haha!!
    Dikke kus

  • 11 Maart 2013 - 19:14

    Els:

    Ha Irma,
    Het klinkt allemaal weer heel goed.Die goudzoeker, die had ik ook wel willen zien!
    Groet,
    Els

  • 18 Maart 2013 - 12:11

    Mandy:

    Hi nicht!

    Wat spannend allemaal! Zo te lezen vermaak je je nog uitstekend! :D
    Al vind ik dat op een kamer slapen met een enge goudzoeker wel een beetje eng hoor! :|

    Xx

  • 04 April 2013 - 18:42

    Marjoke:

    Hee irm!

    Ik lees weer sinds een hele tijd, vind het echt leuk om te lezen!
    Heb alleen weinig tijd, dus lees altijd in 1x een hele hoop :).
    En ik kan het niet laten om te vragen, maar heb je nog oempa loempa's gezien in de chocoladefabriek hihi?

    xxxxxx Marjoke

  • 06 April 2013 - 09:25

    Irma:

    Hi Marjoke..
    Nou dat is helemaal geen rare vraag hoor, natuurlijk waren er oempa loempa's en eekhoorntjes die de nootjes sorteren. Helaas mocht ik geen foto's van ze maken.
    X van je nicht

  • 09 April 2013 - 13:08

    Marjoke:

    Hii!

    Aaah, dat vind ik wel jammer, had wel bewijs willen zien hahaha.
    Tot over een maand!
    xxxx marjoke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Volg mij in Oz...

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 15928

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 20 September 2013

Oz

Landen bezocht: