Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Irma Witte - WaarBenJij.nu Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Irma Witte - WaarBenJij.nu

Hervey Bay

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

12 November 2012 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal,

Ik heb weer even tijd en een computer om mijn blog bij te werken.
Helaas gaat foto's plaatsen vandaag niet lukken, de computer staat buiten en is ingebouwd in een houten kast (ja, dat kan echt!), valt niets aan te koppelen dus.

Ik ben nu al bijna een week in Hervey Bay, zal per dag beschrijven wat ik heb gedaan, te beginnen bij dinsdag want toen kwam ik hier aan.

Dinsdag: Was ik behoorlijk gaar, ik had namelijk een nacht in de bus doorgebracht om van Airlie Beach in Hervey Bay te komen. 's Ochtends besloot ik mezelf op koffie te trakteren, ik liep naar de haven en zag dat bijna alles daar dicht was i.v.m. de Melbourne Cup (ik had geen idee wat dat was..) Na een tijdje rondlopen vond ik toch een restaurantje wat open was. Heerlijk wat gedronken en gevraagd wat dat dan was die Melbourne Cup. Het bleek een paardenrace te zijn en het zou om 2 uur op tv komen. 's Middags ben ik dus maar gaan kijken in een cafe. Iedereen die daar zat was helemaal opgedirkt (dames zelfs met hoedjes) net als de mensen op tv, zelfs het Britse koningshuis was bij de race aanwezig. Toen de race van start ging was ik vooral verbaasd over hoe kort het duurde. Ik dacht er komen meerdere rondes, maar nee na een paar minuten was het toch echt al over. Een aantal mensen was erg blij, die hadden op het goede paard gewed en ik ben er maar weer vandoor gegaan. 's Avonds kwam Rianne, een vriendinnetje uit Vlaardingen, dat was erg gezellig en we zijn uit eten gegaan (zelfde restaurantje aan de haven). De taarten bij het restaurantje zagen er heerlijk uit, maar plaats voor een toetje was er niet meer. We hebben onszelf uiteindelijk maar beloofd dat we die morgen zouden nemen.

Woensdag: Hebben we fietsen gehuurd bij het hostel en zijn we heel het plaatsje rond gefietst. Was erg leuk en uiteindelijk hadden we die taart wel verdiend.

Donderdag: Van hostel gewisseld, naar het strand geweest en een excursie geboekt naar Fraser Island!

Vrijdag, zaterdag en zondag: Was de trip naar Franser Island. We gingen eerst op een bootje naar het eiland toe en toen begon het avontuur! We hebben drie dagen rondgereden in een bus, de paden daar waren niet verhard (Fraser Island is een enorm zandeiland), dus we werden enorm door elkaar geschud, het was hilarisch, intussen probeerden we ook nog alle nummers die in de bus gedraaid werden mee te zingen.
We zijn op Fraser Island naar een aantal prachtige meren geweest, hebben rondgelopen in de bush, op het strand gelegen en 's avonds Twister gespeeld en gedanst in de Dingo Bar. We hebben welgeteld twee dingo's gezien op het eiland (wolf/wilde hond), je moet vooral oppassen dat ze je eten niet jatten. Verder was het observeren van onze reisgenoten erg leuk. Ik jat nu even de beschrijvingen van Rianne, ik vind ze hilarisch:
1. Het Koreaanse honeymoonkoppel: Loopt er graag elke dag unisex bij.
2. De hippe koreanen: Voelen zich heel hip. Zij heeft haar mond op elke foto op standje sexy open of de welbekende 'peace' vingers. Hij heeft een tattoo die te groot was voor zijn rug en dus maar doorloopt op zijn arm (een zin).
3. De totally awesome Amerikaanse: erg aardig, maar erg aanwezig en volume kan maar op 1 stand (hard). Zit in een midlifecrisis op haar 26e.
4. De Zweedse prinses: Had was verwende ideeen en zat erg in haar eigen wereld. Wordt dokter, doet geen shots, want dat vind ze niet kunnen, maar is wel gek op wet-tshirt-contests.
5. De Canadezen: 3 jongens die ons links lieten liggen tot de laatste dag. Toen waren de Canadese meisjes weg en gingen ze voor the next best thing. Worden erg giechelig van liedjes met 'retarded' en 'fuck you' erin.
6. Last but favoriet: De vegiemates, rare zweverige Duitse veganisten (3 stuks) met een incestueuze 3hoeksverhouding en altijd als laatste bij de bus. Moesten altijd apart gewaarschuwd worden dat we gingen vertrekken. Ook wel bekend als 'the turtles' omdat ze nooit hun rugzak afdeden.

Maandag (vandaag): Een dag van mislukkingen en kleine teleurstellingen. Wat we gedaan hebben en niet is gelukt; naar de Woolworths, een camerazaak vinden, op het strand liggen, wwoofing regelen, op tijd eten en drinken, de bus pakken. Wat wel is gelukt: verbranden, uitdrogen, chagrijnig worden, een prive feest verstoren. Maar.. de was is gedaan.

Ga nu stoppen, foto's bij al dit moois volgen binnenkort..
Liefs Irma.

  • 12 November 2012 - 10:37

    Annette:

    hoi irma,
    ben benieuwd wat jullie reisgenoten over die 2 dutch girls in hun dagboek hebben geschreven??!!:)
    wel gezellig zo met Rianne kan je lekker hollands kletsen.
    helaas moet je van die down dagen hebben want dan zijn de andere dagen veel leuker!
    hoe lang blijven jullie samen reizen? Zijn de walvissen er nog en gaan jullie die nog bekijken.
    Hoor wel van je en geniet!!

  • 12 November 2012 - 16:59

    Els:

    Ha Irma,
    Ik heb behoorlijk gelachen om de beschrijving van Rianne en zag het helemaal voor me!
    Leuk dat Rianne er is. Hoe lang blijft ze?
    Een dag dat niets (helemaal) luktbzoals je zou willen is balen, maar... zoals je zegt: de was is gedaan.
    Ik kijk uit naar volgende verhalen.

  • 12 November 2012 - 17:18

    Anneke :

    Hallo Irm,
    Bont reisgezelschap en dan nog twee van die halve zolen uit Nederland erbij dan is het helemaal compleet. Gelukkig zijn je kleren weer fris als dan je haar ook nog goed zit dan gaat het vast wel weer goed komen. Zie uit naar de foto's verveel me namelijk nogal met mijn gipsvoetje. Nou veel plezier verder en een dikke kus van ons.

  • 13 November 2012 - 10:41

    Luzia:

    Hahaha...ik geef mensen op vakantie ook altijd bijnamen...
    Ben idd ook benieuwd hoe ze die 2 strange Dutchy chicks noemen??
    Wel weer relaxed dat je weer ff een maatje hebt om mee rond te struinen!!
    Alleen is best lekker, maar af & toe met iemand erbij voor de afwisseling is ook fijn...
    Lekker genieten Irma en blijf ons updaten, kijk uit naar je verhalen, helemaal leuk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Volg mij in Oz...

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 15931

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 20 September 2013

Oz

Landen bezocht: