Boerin zoekt farm - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Irma Witte - WaarBenJij.nu Boerin zoekt farm - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Irma Witte - WaarBenJij.nu

Boerin zoekt farm

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

13 November 2012 | Australië, Hervey Bay

Ja hoor het gaat echt gebeuren.. Rianne en ik worden boerin!
We gaan morgen naar deze wijnboerderij:
www.wonbahwinery.com.au
Wordt nogal interessant, want wij hebben ons vandaag aangemeld voor wwoofing (willing workers on organic farms).
Wij hebben geen ervaring en de mensen die ons ontvangen hebben nog nooit wwoofers op de boerderij gehad.
Ze moeten de eerste week dus nog naar de cursus om te leren hoe dat moet!! Gevolg: wij moeten op de boerderij passen en de buren houden een oogje in het zeil..
Als dat maar goed gaat ;)
Ik ben van plan daar een maandje te blijven (mede door de wijn ;) Rianne blijft ongeveer een week, zij heeft wat minder tijd in Australie en al verdere plannen, vandaar..
En ik.. ik klooi maar wat aan. Kijk er naar uit om lekker elke dag te werken (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen) en me weer even nuttig te voelen :)
Wijn proeven kunnen ze iig aan mij over laten!
Jullie horen van me!
Kus Irma

  • 13 November 2012 - 10:12

    Anneke:

    Hallo Irm,
    Een wijnboerderij dat klinkt goed,. Twee boerinnen uit Holland wie had dat gedacht. Ik ga zo eens op google kijken hoe dat er daar uit ziet, ben benieuwd, Leuke foto's weer, had Fraser island ook al bekeken op goolgle zodat ik het meer en die zandvlakte herkende dat is wel grappig. Nou veel plezier daar op de boerderij en werk ze. Dikke kus van ons.

  • 13 November 2012 - 12:51

    RIanne:

    Exiting exiting!!
    En met een stiekeme paar slokjes tussendoor is alles leuk, toch?

    ben benieuwd!

  • 13 November 2012 - 19:41

    Arjen:

    Hoi Irma,
    Zo te lezen heb je het heel erg naar je zin. Jij op een wijnboerderij? Australië krijgt binnen kort dus een wijn crisis. Opgelopen door twee Nederlandse meiden die de verleiding van de wijn niet kunnen weerstaan.

    Bij jiu-jitsu missen wij je wel hoor! Zeker het geklets met Esther (komt ook niet zo vaak) en de grappen en grollen van jullie. Martin is wl blij, hij hoeft nu niet 3x extra een oefening voor te doen.

    Gedraag je en heb plezier.

    Groetjes Arjen

  • 15 November 2012 - 12:19

    Janny:

    Hoi Irma, Wat leuk om je verhalen te lezen en zo te kunnen volgen wat jij meemaakt in australie. Ik ben benieuwd naar je verhalen over de wijnboerderij. Succes en een mooie tijd. Gr. Janny

  • 15 November 2012 - 12:23

    Irma:

    Hallo allemaal.
    Nou, vandaag de eerste dag op de boerderij meegemaakt hoor.
    Het is hier erg mooi en de boer en boerin zijn erg aardig.
    Morgen gaan we voor het eerst echt werken. We moeten om 6 uur in de wijngaard staan, jeej!
    We werken 's ochtends vroeg en 's avonds buiten anders is het echt te warm.
    En even als laatste info.. mijn mobiel heeft hier geen bereik en het internet is extreem traag.
    Dus jullie zullen niet erg veel van me horen de komende maand.
    Maar alles is hier dus goed en leuk.
    No worries!
    Irma

  • 16 November 2012 - 14:42

    Yvonne En Han:

    Hoi Irma,

    Zo te lezen doe je leuke dingen en zie je veel.
    Leuk , dat je op een wijnboerderij werkt, zou voor ons ook wat zijn ;)

    Veel plezier verder en geniet!

    Groeten van Yvonne en Han

  • 20 November 2012 - 21:43

    Charlotte:

    Lieve Irma geniet van het leven op de boerderie en laat nog wat wijn voor ons ( Frans en mij)verstokte wijndrinkers over (haha). veel liefs en een dikke knuf Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Volg mij in Oz...

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 15940

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 20 September 2013

Oz

Landen bezocht: