Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Irma Witte - WaarBenJij.nu Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Irma Witte - WaarBenJij.nu

Gold Coast

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

21 Januari 2013 | Australië, Gold Coast

Hallo allemaal.

Hier een verhaaltje over Gold Coast en de dingen die ik op het moment aan het doen ben/heb gedaan/ga doen.

Ik ben dus in Gold Coast in het huis van Darren.
Hij zit midden in een verhuizing, gaat nu met zijn twee zoontjes in Bundaberg wonen, dichter bij zijn ouders (Brian en Dot van de wijnboerderij). Ik help hier een beetje met inpakken en schoonmaken en in de tussentijd is er tijd voor leuke dingen en het verder plannen van mijn reis.

Ik vind het hier mooi, leuk en soms ook moeilijk, hierbij een korte toelichting:

Mooi = het strand, het weer, the spit, papegaaien, vleermuizen, palmbomen. Stel je Gold Coast maar voor als een soort Spanje, flatgebouwen aan het strand, een hoop pretparken en heerlijk weer! Een hoop Ozzies gaan hier zelf heen op vakantie.

Leuk = Zwemmen (in het zwembad, bij het huis.. luxe! en in de zee natuurlijk), naar de film, naar the Art Centre, de vakantiesfeer, Sea World, Big Day Out, het ontmoeten van Darrens vrienden die allemaal super aardig zijn!

Moeilijk = Het inpakken van Darrens spullen, het in het huis zijn en zien hoe moeilijk hij het heeft met afscheid nemen van zijn leven en huis hier. Vorig jaar is hij zijn vrouw, Tanja, verloren en dat zorgt nog steeds voor een hoop verdriet.

Ik probeer dus zo veel mogelijk te helpen, een goede vriend te zijn en voor wat luchtigheid en plezier te zorgen op de wat moeilijkere dagen. We hebben ook een hoop plezier zoals ik al zei met zijn vrienden en het ondernemen van leuke dingen..

Wat ik nu ga doen? Ik ben druk bezig met nieuwe plannen.. Van het weekend ga ik kamperen, het is dan Australia Day en alles wat Australisch is wordt dan gevierd.. Dat komt neer op kamperen, drinken en barbecuen op een strand.. Ik kan me slechtere dingen voorstellen. Ik ga dit alles doen met Fraser, Nats (vrienden van Darren) Lexie en Liam (twee schatten van kinderen).

Dat is plan 1, daarna ben ik van plan om naar Nieuw Zeeland te gaan en mezelf daar een tijdje te vermaken. Daarvoor moet alles nog geregeld worden. Dus dit verhaal wordt vervolgd, want ik moet nu echt iets belangrijks gaan doen! Een ijsje halen ;)

Liefs voor jullie allemaal!
Irma

  • 21 Januari 2013 - 16:51

    Mari Witte:

    Hallo Irma,
    Wat een leuke foto`s heb je gemaakt van de omgeving en de Bigdayout we kunnen zien dat je het naar je zin hebt.
    Kamperen in Australie is dat wel veilig met al die onbekende beesten om je heen of valt dat aan de kust wel mee?
    En dan naar nieuw zeeland is wat anders dan Bali maar lijkt me ook een belefenis.
    Veel plezier en we horen wel wat er allemaal gaat gebeuren.
    Groeten van je mammie en pappie

  • 23 Januari 2013 - 17:43

    Tineke:

    Hoi Irma,

    denk maar niet aan thuis; het is hier koud en er ligt sneeuw. En jij maar lekker zwemmen in het zwembad!
    Fijn dat je zoveel beleeft. Ik hoorde van je moeder over de grote vleermuizen.
    Lijkt me best eng als ze 's avonds rondvliegen.
    Geniet er van!
    groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Volg mij in Oz...

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 15942

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 20 September 2013

Oz

Landen bezocht: