Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Irma Witte - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Irma Witte - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

01 Februari 2013 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal.

Ben op het moment in Brisbane en heb het erg naar mijn zin.

Het verlaten van Gold Coast ging wat anders dan gepland, we zaten in de nasleep van een tropische cycloon genaamd Oswald. Dat betekende vooral non-stop regen en wind. Het kamperen met Australia Day ging dus niet door (wat ik eerst erg jammer vond, maar daarna vooral erg blij om was) en ik kon pas woensdag naar Brisbane gaan. In de tussentijd waren we vooral aan het wachten in een leeg huis, alles was al ingepakt, dus het had wel wat weg van kamperen eigenlijk.

Hier viel de schade gelukkig mee. In Bundaberg en Gin Gin (boerderij) niet, alles is daar overstroomd, wegen zijn onbegaanbaar, etc. Heb erg te doen met de mensen daar, in 2011 hadden ze ook al overstromingen, de meeste zijn daar net weer bovenop.

Maar Brisbane: Is voor mij een waar paradijs, ze hebben hier namelijk erg veel (gratis) museums inclusief gratis tours. Ik struin dus al twee dagen in museums en de stad rond en vandaag ben ik uitgeput!
Doe het vandaag rustig aan: beetjes lezen, blog bijwerken en me op morgen voorbereiden, dan vlieg ik namelijk naar Wellington!

Dus mijn volgende verslag komt niet uit Australie, maar Kiwicountry!
Ik ga in Wellington bij vrienden van Darren logeren, ze komen me met een bord met mijn naam erop van het vliegveld halen is me verteld, haha..
En vandaag had ik een berichtje van Kat (een andere vriendin van Darren) of ik zin had om morgen te gaan stappen in Wellington? Ik moet wel verkleed! Dus dat zal me wat worden.

Nog wat foto's voor jullie, wordt vervolgd..

Groetjes Irma.

  • 03 Februari 2013 - 22:22

    Anneke:

    Hallo Irm,
    Leuk weer wat te lezen op je reisblog. Wat is Sam voor een mega-beest? Veel plezier en een dikke kus van ons

  • 04 Februari 2013 - 23:27

    Irma:

    Sam? Haha.. dat is de naam van het bestand.. Het is een kunstwerk, een slang?? Basilisk uit Harry Potter? Ziet er gaaf uit toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Volg mij in Oz...

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 15941

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 20 September 2013

Oz

Landen bezocht: